Predikaren

I begynnelsen var ordet

 

                                                                              

Helande ordet

 

En människa kan inte taga något om det inte blir henne givet från ovan. Joh. 3: 27

I de yttersta tiderna skall det uppstå en massa läror, som talar om att, kom till oss så blir du helad, genom handpåläggning, stenpåläggning, färgpåläggning, sillinläggning, blompåläggning, pyramidinläggning, skrikterapi, skratterapi, ljusterapi o.s.v.…………och ingenting tycks kunna fungerar, för du måste ständigt fortsätta med dessa skrupler, det är din tro som sätts ur spel för en kort tid,… för du är så inne i det du skall genom gå att du inte ser att du blivit grundlurad på en massa pengar, för det är inte gratis om du tro det.

En skrikterapi kurs några timmar om dag i 5 dagar kostar ca 5000 kr och då skall du också uppnå sexuell njutning och inre harmoni. " tror ni på det ". En del gör det……… inte jag.

Då man hör allt som bjuds ut vad har vi då att komma med, vi har inga stenar, blommor, färgpyttsar, skrikkvällar, o.s.v…. vad har vi. ORDET BIBELN GUDS ORD SOM ÄR STÖRRE ÄN ALLT ANNAT

Kan Jesus verkligen hela. I Matt. 8: 2-3.kan vi läsa att han gick omkring och botade sjuka "läs". Och det var kraft och myndighet i det han sade, till dom sjuka säger han JAG VILL….. BLIV REN alltså han hade auktoritet i det han sa. " Vad var det för terapi där skrik, färg, sten ". Ingen terapi alls, utan bara ordets makt, genom bön, för han hade ständig kontakt med fadern.

Varför gick Jesus omkring och botade en massa människor, dom hade ju läkare att gå till, dom kunde ju gå till någon av dessa spåkärringar eller spågubbar och få stenpåläggning eller blompåläggning…….osv.

varför besvära sig att gå till en rebell av värsta sort, som gick stick i stäv mot allt sunt förnuft mot präster etablissemanget kyrkan ………..osv.

Jesus var sänd av den högste Guden, han var sänd av Gud Fader själv, han som råder över allt och alla, både i Himmelen och på Jorden.

Det viste dessa människor om, dom kände det i sin Ande att det var den Högste Gudens Son som kom och gick på vägen.

Därför kan vi se att dom trädde fram till honom, dom avslöjar sig själva. Jesus gick inte till någon av dom sjuka eller besatta dom kom till honom.

 

 

 

 

 

 

Du måste själv göra en handling … ta ett steg i rätt riktning … närma dig Jesus, så närmar han sig dig…………men det är du som måste ta initiativet.

I Matt. 9:20-22 kan vi läsa om kvinnan som rörde vid hörntofsen och kraft gick ut från honom …. "Han vände sig om och sade Dotter var vid gott mod", hon gjorde själv en handling för att bli frisk.

Varför hade Jesus sådan makt?… Han är Guds Son … i 1 Petr. 3: 18-22 ser vi med vilken auktoritet han predikade och helade, genom Anden.. sedan allt hade blivit honom underlagt.

Med samma auktoritet som Jesus hade, har vi över andar och sjukdomar, nu funderar du det ser jag men läs i Matt. 10:1 vad står det där.

JO VI SKALL DRIVA UT ORENA ANDAR SÅ OCH MAKT ATT BOTA ALLA SLAGS SJUKDOMAR OCH ALLT SLAGS SKRÖPLIGHET

Tror du Jesus sade detta på skoj bara för att smöra för dig……… nä glöm det,…… Matt.9:35-37 Han själv gick runt i alla byar och städer och undervisade i kyrkor och predikade evangelium "SAMT BOTADE ALLA SLAGS SJUKDOMAR OCH SKRÖPLIGHETER"

Men hur helade Jesus då

  1. Jesus helade genom ordet…..Luk.17: 11-19….Gå och visa er för prästerna.
  2. Jesus helade genom handpåläggning…..Matt.20: 29-34…..han rörde vid dom.
  3. Jesus helade genom kraft och makt som fanns i honom….Matt.14: 34-36….de fick röra vi honom.
  4. Jesus helade genom andras tro…..Matt.8: 5-13…..gå såsom du tror, så ,å det ske dig.
  5. Jesus helade genom helbrägdagörelsens gåva…..Joh.5: 1-9….Stå upp ta din säng och gå.
  6. Jesus helade genom originella metoder…..Mark.8: 22-25……han spottade på hans ögon.
  7. Jesus helade genom att ge sina lärjungar makt……Matt.10: 1-……….och han gav dem makt

 

VILKEN REBELL JESUS VAR

 

 

 

 

 

 

 

Herren Jesus Kristus säger ju själv i …Matt.28: 18..Mig är given all makt "auktoritet kraft" i himmelen och på jorden.

 

Vi skall ta den makten här i kväll ….vi skall närma oss JESUS…….vi skall ta det initiativet.

 

 

Jes. 55:1 – 13 Inbjudning till Herrens nådeförbund.

  • Kan Jesus hela dig (mig) Matt. 4: 23-24
  • Varför helar Jesus
  • Hur helar Jesus
  • Vill Jesus hela dig